Täienduskoolitus: grupiprotsesside pedagoogiline/ andragoogiline juhtimine
Koolituse maht: 40 auditoorset tundi, millest 32 tundi on auditoorsed ja 8 iseseisev töö.
Sihtrühm: õpetajad ja täiskasvanute koolitajad
Õppekavarühm: õpetamine ja koolitamine
Koolituse alustamise tingimused: osalejate vaba tahe
Koolituse eesmärk: Pakkuda osalejatele sotsiaalsete oskuste arengukeskkonda, mis võimaldaks neile enesekohast teavet grupiprotsesside juhtimisel.
Väljundid:
* osalejad mõistavad gruppide kujunemist mõjutavaid tegureid,
* teadvustatakse konflikti olemus, selle kujunemise ja lahendumise võimalused,
* tuntakse grupi arenguprotsesse ja erinevate rollide avaldumisi,
* teatakse suhtlemisviise, mis võimaldavad partneril tema rollijoonise teadvustamist,
* osatakse esile kutsuda meie-tunde tekkimist
* tuntakse dialoogipõhiseid õpetamisviise
Moodulite sisu
1.Miks inimesed ühinevad gruppidega – sisemised ja välised tegurid. Organisatsioo kliima ja rolliootused. Rolli vastuvõtmist ja tagasilükkamist põhjustavad tegurid haridusasutustes. Grupi arenguetapid ja nendes peituvad võimalused isiksuslikuks arenguks. Konflikt. Kommunikatiivselt rasked tüübid ja nendega toimetulek.
Meetodid: otsingumäng, miniloeng, grupiarutelu, lugu.
2. Grupiprotsessid õppeprotsessis – kui erinevate ootuste ja vajadustega õppurite tegevuse organiseerimine. Õpetaja kui tegevuse juht ja arvamuse liider. Ennastjuhtivus kui eesmärk ja tegevusviis. Dialoogipõhised õpetamismeetodid- diskussioon, debatt, dispuut. Tagasiside tehnikad – reflekteerimine ja evalveerimine.
Meetodid: miniloeng, diskussioon, debatt, dispuut, Juhtumi analüüs
Iseseisev töö: Juhtumi analüüsi raporti koostamine
3. Grupifenomeenide arvestamine õppeprotsessi kujundamisel – grupinormid, sotsiaalne toetamine, mõjutamisvõtted. Edasi-ja tagasisidestuse võimalused. Delfi-meetod enese ja grupimääratlusel õppimisel. Grupid ja grupiviisiline õppimine, mis ei anna positiivset õpitulemust.
Meetodid: miniloeng, grupitööd, oponeerimine, eneserefleksioon
Õppemateriaalne baas
Kursus toimub koostööpartneri või tellija valitud õpikeskkonnas, kokkulepitud kuupäevadel.
Kasutatav õppevarustus
Kooli poolt on kasutada videoprojektor, avuti, teler jms. Koolitatav saab koolitusteemade kohta paljundatud materjali.
Nõuded koolituse lõpetamiseks
Kursuse lõpetamise tingimuseks on osalemine vähemalt 85% õppetöös ja iseseisva töö esitamine.
Lõpetamisel väljastatav dokument
MTÜ õppekeskus Tõru või koostööpartneri tõend (ilma lõputööta) või tunnistus.
Õppekava koostajad (Jaan.2021) ja koolitajad
PhD Reet Valgmaa, MA Erle Nõmm